وبلاگ نوین‌ویپ

مقایسه نرم افزار ویدئو کنفرانس با تجهیزات سخت افزاری

نرم افزارهای ویدیوکنفرانس به دلیل قیمت بسیار کمی که دارند ، بسیار مورد توجه خریداران می باشند. اما حقایقی در رابطه با این نرم افزارها وجود دارد که دستکم قبل از خرید نرم افزار ویدیوکنفرانس باید از آنها آگاه بود.

اغلب نرم افزارهای ویدیوکنفرانس موجود در بازار ، تنها با استفاده از پروتکل SIP قادر به برقراری تماس می باشند. این به این معنی است که ابتدا باید یک SIP SERVER تدارک دیده شود تا این نرم افزار با استفاده از آن ثبت (Register) شود تا بتواند با نرم افزار یا سخت افزار ویدیوکنفرانس دیگر در همین سروز ارتباط برقرار کند. که در این حالت هم ماهیت و امکانات SIP Server می تواند روی تواناییهای سیستم محدودیت ایجاد کند.

تنها نرم افزار ویدیوکنفرانس با کیفیت عالی و با قابلیت پشتیبانی پروتکل H.323 ( برقراری تماس با شماره گیری مستقیم آدرس IP ) که شخصا تجربه کار با آنرا دارم ، POLYCOM Telepresence M100 می باشد.

شرکت POLYCOM بزرگترین تولید کننده تجهیزات ویدیوکنفرانس سخت افزاری، این نرم افزار را تنها برای کاربران در حرکت طراحی کرده است. قیمت آن هم بسیار کم و غیر قابل مقایسه با تجهیزات سخت افزاری است. ولی نکته در کجاست که شرکت POLYCOM خود اقدام به تولید این نرم افزار نموده است؟

واقعیت این است که ارزش کاری این نرم افزار نیز به مانند قیمت آن قابل مقایسه با تجهیزات سخت افزاری نیست. نرم افزار بر روی یک کامپیوتر و در کنار سایر نرم افزارها و آنتی ویروس فعالیت می کند و احتمال تداخل کار آن با سایر نرم افزارها وجود دارد. از طرفی در نرم افزار بسته های اطلاعاتی باید از لایه های مختلفی از جمله سیستم عامل عبور کنند تا تبدیل به بسته های IP شوند در حالیکه در تجهیزات سخت افزاری این تبدیل بدون واسطه صورت می گیرد. کل این نکته ها به این معنی است که سخت افزار بسیار پایدارتر و قابل اعتماد تر از نرم افزار است.

در نهایت توصیه می شود حتی در صورت محدودیت بودجه، نرم افزار برای اشخاص در حرکت و نقاط کم اهمیت تهیه شود و برای سالن های کنفرانس و نقاط مهم حتما از پایانه های سخت افزاری استفاده شود.

***

برای خرید و نصب تجهیزات ویپ می توانید با بخش پشتیبانی و فروش شرکت نوین ویپ تماس بگیرید یا به فروشگاه ویپ ما مراجعه کنید.

تلفن تماس: 88003373-021

برچسب ویپ
بدون دیدگاه
مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان با واتس‌اپ