وبلاگ نوین‌ویپ

نکات امنیتی در گیتوی های نیوراک (NewRock)

یکی از نکاتی که افراد در هنگام راه اندازی ویپ در نظر دارند، مسئله ایمنی این فناوری است. یکی از مهم ترین قطعاتی که لزوم امنیت در آن دیده میشود، گیت وی های ویپ هستند.

بالا بردن امنیت در گیتوی‌های نیوراک

گیت وی یکی از اساسی ترین تجهیزات ویپ است که کار تبدیل سیگنالهای دیجیتال به آنالوگ و بالعکس را بر عهده دارد. در این مطلب می خواهیم در مورد امنیت گیت وی های ویپ برایتان توضیح دهیم.

نکته اول

پس از وارد شدن به گیت وی نیوراک در صورتی که از پورت پیش فرض ۵۰۶۰ استفاده می کنید با یک اخطار امنیتی مواجه می شوید که از شما می خواهد, برای بالا بردن امنیت پورت پیش فرض را تغییر دهید.

برای تغییر پورت پیش فرض با کلیک کردن بر روی گزینه modify می توانید به قسمت تغییر پورت پش فرض SIP رفته و تغییرات لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است از طریق رفتن به گزینه Basic و بخش SIP می توانید وارد این قسمت شوید. طبق شکل زیر میتوانید پورت پیش فرض SIP را تغییر دهید.

پس از انجام تغییرات , بر روی گزینه Submit کلیک کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شود.

نکته دوم

برای بالا بردن امنیت سیستم, اگر از Telnet برای وصل شدن به دستگاه استفاده نمی کنید, می توانید آن را غیر فعال نمایید. از طریق منوی Advance وارد بخش Security شده و طبق شکل زیر گزینه off را انتخاب و submit کنید. اگر از Telnet استفاده می کنید حتما رمز عبور را از حالت پیش فرض تغییر داده و خودتان انتخاب نمایید.

در این بخش می توانید پورت پیش فرض ۸۰ برای دسترسی به صفحه مدیریت وب دستگاه را نیز تغییر دهید. ( دقت کنید که پورت انتخابی با دیگر پورت های پیش فرض تداخل نداشته باشد).

نکته سوم

یکی از امکانات منحصر به فرد در گیت وی های نیوراک اجازه دسترسی از طریق آدرس های IP تعریف شده در سیستم می باشد. بدین ترتیب به غیر از آدرس های IP معرفی شده به سیستم, هیچ آدرس IP دیگری امکان دسترسی را ندارد. برای اعمال این تغییرات از طریق منوی Advance به بخش White List بروید.

در این بخش برای دسترسی به پنل وب دستگاه و Telnet به صورت مجزا می توانید از طریق منوی Add آدرس های IP معتبر را وارد کنید. ( دقت کنید که آدرس های IP معرفی شده را فراموش نکنید. زیرا در صورت فراموش کردن آدرس های IP مجاز , به هیچ وجه نمی توانید به سیستم متصل شوید).

نکته چهارم

در صورتی که در بخش Routing Table گیت وی مورد نظر با آدرس های IP دیگری (از قبیل گیت وی های متناظر, کال سنتر, تلفن های SIP و غیره…) در ارتباط می باشد. هرجا که از دستور IP استفاده می شود, آدرس IP مورد نظر طبق شکل زیر تایپ شود. با این روش ترافیک مورد نظر از طریق IP فقط از آن آدرس تعیین شده, مجاز به ورود می باشد. رعایت این نکته در بالا بردن امنیت سیستم بسیار لازم می باشد.

نکته پنجم

پس از پیکربندی دستگاه یکی از نکات ضروری که باید حتما انجام شود, تغییر کلمه عبور پیش فرض دستگاه می باشد. برای اعمال تغییرات به بخش Tools منوی Change Password مراجعه کنید. دقت کنید که کلمه عبور انتخابی بین ۸ تا ۱۶ کاراکتر باشد. در انتخاب رمز عبور از حروف بزرگ و کوچک و علامت ها و اعداد بین حروف برای بالا بردن ضریب امنیتی استفاده کنید.

نکته ششم

پیشنهاد می شود که برای ارتباط با این تجهیزات از شبکه های عمومی مانند اینترنت ( به دلیل نداشتن امنیت ) استفاده نشود. در غیر این صورت علاوه بر رعایت نکات امنیتی گفته شده, سعی کنید ضریب امنیتی شبکه مورد استفاده خود را بالا ببرید. ( استفاده از فایروال, VPN, فعال سازی گزینه های امنیتی روترها, Access Point ها , سرور ها و غیره…..)

***

برای خرید و نصب تجهیزات ویپ می توانید با بخش پشتیبانی و فروش شرکت نوین ویپ تماس بگیرید یا به فروشگاه ویپ ما مراجعه کنید.

تلفن تماس: 88003373-021

برچسب ویپ
بدون دیدگاه
مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان با واتس‌اپ