وبلاگ نوین‌ویپ

VoIP: مفهوم انقلاب واقعی در عرصه ارتباطات

در حال حاضر می توانیم نظاره گر يک انقلاب واقعی در عرصه ارتباطات باشيم. هر شخص با استفاده از كامپيوتر و اينترنت می‌ تواند با ساير افراد مورد علاقه خود ارتباط برقرار نموده، داده‌ای را مبادله و يا از طريق امكانات نرم‌افزاری موجود با يكديگر گفتگو نمايند. ما نمی دانيم دقيقا در آينده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ ولی اين را میدانيم كه كامپيوتر دارای نقشی محوری و اساسی در اين رابطه خواهد بود. اينترنت با سرعت بالا در همه جا استفاده خواهد شد و مردم با يكديگر به صورت صوتی و تصويری ارتباط برقرار خواهند نمود. به هرحال، رشد ‌بی سابقه اينترنت در ساليان اخير اين نوید را می دهد كه بتوان از زير‌ساخت موجود به عنوان يک گزينه مطلوب به منظور ارتباطات استفاده نمود.

شبكه‌های مخابراتی به عنوان جزء جدایی ‌ناپذير زندگی امروز بيش‌ترين سهم را در تبادل اطلاعات و اخبار به عهده دارند. اين فناوري كه قدمتی بيش از صد سال دارد، صورت پيشرفته‌تری به خود گرفته است و خود را با نيازهای جديد تطبيق داده ‌است تا به صورت امروزی درآمده است.

امروزه انتقال تماس، کنفرانس‌های تلفنی، نمایشگر شماره تلفنی و... سرویس‌هایی هستند که از سوی مراکز مخابراتی و بر‌پایه شبکه‌های مخابراتی ارایه می شوند. با وجود این، هنوز مشکلات حل‌نشده بسیاری در شبکه‌های مخابراتی موجود است که نیاز به بررسی بیشتر دارد. مواردی نظیر هزینه بالای نگهداری این شبکه‌ها، ارائه دشوار سرویس‌های جدید، هزینه بالای نصب و راه اندازی و گسترش شبکه‌های مخابراتی و ناتوانی در ارایه خدمات خاص از این مشکلات هستند.

با مطرح شدن شبکه‌های کامپیوتری (به خصوص اینترنت) و امکان برقراری ارتباط به صورت سوییچ بین بسته‌های داده (Packet Switching) ارسال داده بر روی این شبکه‌ها به صورت جدی مطرح شد که در تمامی موارد موفقیت‌آمیز بود. اگر زمانی دستگاه‌های نمابر و تلکس بر روی شبکه‌های مخابراتی سنتی، متن و تصویر را از جایی به جای دیگر منتقل می کردند، امروزه پست الکترونیکی و پیام های بین کامپیوتری این جایگاه را به دست آورده اند، به نحوی که صورت قدیمی ارسال اطلاعات را تحت شعاع خود قرار داده‌اند.

در ساليان اخير ما شاهد اتفاقات جالب بوده‌ايم كه هر يك به سهم خود تاثيری غيرقابل انكار در حيات بشريت داشته‌اند.

ابداع كامپيوترهای شخصی، فن آوری های جديد ارتباطی نظير تلفن‌های سلولی و نهايتا اينترنت نمونه هایی در اين زمينه می باشند كه باعث شده است انسان بتواند با استفاده از سرويس‌های جديدی نظير نامه الكترونيكی، چت و مواردی‌ ديگر با ساير افراد ارتباط برقرار نمايد.

***

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره VoIP با بخش پشتیبانی نوین ویپ تماس بگیرید. 88003373-021

برچسب ها VoIPویپ
بدون دیدگاه
مشاوره تلفنی رایگان
مشاوره رایگان با واتس‌اپ